Enkel retur indenfor 14 dage

Enkel retur indenfor 14 dage

Verdens bedste modebutikker samlet på ét sted I Gratis fragt over 799.- og enkel retur

Gratis fragt over 799.-

Enkel retur indenfor 14 dage

VERSACE

Det er de færreste, der ikke kender Versace. I hvert fald er modebrandet helt uundgåeligt for modeinteresserede overalt i verden. Versace er nemlig et af de helt store brands, som du næppe kan være kommet udenom, hvis du nogensinde har sat dine ben i et stormagasin et sted i verden.

Versace er et italiensk brand, og netop det italienske islæt er let at få øje på i brandets styles og items, hvis man tager et kig på deres tidligere kollektioner. Brandet har mange år på bagen, og det betyder også, at modehuset har en lang række af kollektioner bag sig. Brandets historie strækker sig nemlig ca. 50 år tilbage i tiden.

Versace blev startet af den italienske modedesigner Gianni Versace, som levede fra 1946-1997. I 1972 flyttede Gianni Versace til Milano for at arbejde som modedesigner og han præsenterede sin første damekollektion i 1978 ved et modeshow i byen.. Denne blev vel modtaget og i 1982 modtog han en lang række udmærkelser, blandt andet prisen som ”bedste modeskaber”, for hans vinterkollektion. Han lod sig inspirere af det antikke Grækenland samt Romerriget og den abstrakte kunst. Gianni Versace har blandt andet også stået bag tøjet til den populære tv-serie Miama Vice. Efter hans død i 1997, har hans søster Donatella Versace overtaget modeimperiumet.

Sidenhen har et andet og meget velkendt brand opkøbt det italienske brand. I 2018 opkøbte Michael Kors nemlig modehuset, men lod Donatella Versace blive på posten som ansvarlig for det kreative design. På den måde har det italienske brand formået at forblive under familiens vinger trods generationsskifte og adskillige år på bagen.


Versaces tre brands


Som nævnt er det italiensk modehus et af verdens helt store brands, og mange forbinder modehuset med den højeste kvalitet kombineret med spændende og vovede design. Det forpligter at have et brand af den kaliber, og derfor sætter kunder og modeelskere også forventningerne tårnhøjt op, når Versace skyder nye kollektioner ud i verden. Der er ikke plads til mange fejltrin, og det ved man godt i det italienske modehus.

Hvis du færdes i en europæisk storby, skal du ikke gå ret mange kilometer, før du har spottet brandets styles og items i gadebilledet. Verden over er der nemlig masser af Versace-elskere både blandt de unge, men også blandt det mere erfarne modepublikum.

Selve brandet Versace er luksus italiensk mode, det har som kendetegn at have prangende print og lysende farver. Versace laver italiensk modetøj og læder accessories. Under Versace findes tre brands: Versace Collection der er en mere prisvenlig udgave af Versace og derved ramme en større målgruppe. Versus Versace omfatter værdien og energien af frihed og ungdom. Brandet ønsker at ramme følelsen af ungdom, uafhængighed, selvsikkerhed og at leve i nuet. Til sidst er Versace Home, som blev startet i 1992 er interiør til hjemmet i den kendte Versace stil.

På den måde henvender modehuset sig altså til et bredt publikum, og brandets unikke design er heldigvis ikke kun forbeholdt de få. Hvis du er vild med guld, glam, farver og styles inspireret af den sydeuropæiske historie, er det italienske brand uden tvivl et brand lige til din smag.

Det italienske modehus tillader dig at være lidt ekstra og sætte et skud spice og lidt kulør på den til tider farveløse og småkedelige skandinaviske minimalisme. Brandet er alt andet end kedeligt og heldigvis for det.


Versaces logo


Versaces logo er hovedet af Medusa – en figur fra græsk mytologi. Grunden til at lige netop Medusas hoved er valgt som logoet er fordi hun får folk til at blive forelsket i hende og at de så ingen vej havde tilbage. Han håbede nemlig, at hans kollektioner ville have samme effekt på folk.

På den måde er der en del symbolik forbundet med modehusets logo, og som med alt andet, når det kommer til modehuset, er der tænkt over detaljerne. Der er nemlig ikke meget – hvis noget overhovedet – der er overladt til tilfældighederne. Det er vel i virkeligheden også en stor del af forklaringen på brandets succes. Hos modehuset arbejder man nemlig hårdt for at leve op til sine egne standarder.

Generelt er det italienske modehus et brand, der er tæt forbundet med den sydeuropæiske historie, og referencerne til det gamle Sydeuropa og særligt oldtidens mytologi går igen i deres kollektioner og design. Det viser en enorm dedikation og hengivenhed til en tid, et sted og en historie, og det er altid overbevisende og inspirerende, når et brand på den måde står ved sig selv og sit udgangspunkt.

Brandets stærke referencer til det eksotiske og det mytologiske er muligvis ikke for alle og enhver, men elsker du Versace, elsker du Versace og alt det, brandet har at byde på. Det er på en gang alt for meget og helt perfekt, og det er denne hårfine balance mellem glam, guld og ekstra på den ene side og tackiness på den anden, der kan være svær at ramme. Det er dog ikke et issue for Versace, for hos det italienske modehus mestrer man den disciplin til perfektion.

Så forkæl dig selv med nye lækkerier til garderoben fra Versace. Vores sortiment er baseret på det fysiske udvalg hos vores tilknyttede danske modebutikker, og det er både din sikkerhed for tøj af høj kvalitet, og for at vores sortiment konstant er opdateret med de nyeste styles og trends. På Miinto har vi samlet et bredt udvalg af eksklusive styles fra Versace. Du har mulighed for at finde et væld af produkter i masser af farver, størrelser og designs, så der er noget for enhver smag, anledning og behov. Vi sørger for løbende at holde vores udvalg opdateret, så du hele tiden kan være med på de seneste trends inden for branchen. Se hele Miintos sortiment nedenfor og bliv inspireret af Versaces design.

Ryd alle filtre

Versace

Side 1 Af 81

Tilmeld dig for at følge med

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og VIND 1000 KR. at shoppe for. Vi trækker lod blandt alle tilmeldinger hver måned.

Ved tilmeldning accepterer du vores vilkår.
Du kan altid afmelde dig vores nyhedsbrev her.