Fri fragt ved køb over 499,- | Shop fra de bedste uafhængige tøjbutikker
Shop fra de bedste uafhængige tøjbutikker
Menu
GRATIS FRAGT OVER 499,- OG ALTID FRI RETUR
Kurv
0

Din kurv er tom

Forside FAQ

FAQ

Ofte Stillede Spørgsmål

Retur & Ombytte

  • Har I modtaget min pakke retur?

    Hvis du har benyttet dig af vores returlabels via GLS, så kan du altid spore pakken inde på GLS hjemmeside, og se om pakken er leveret til butikken.
    Vær opmærksom på, at du ikke modtager en bekræftelse på, at din returpakke er ankommet til butikken. Du vil først modtage en mail omkring din returnering, når den fysiske butik har behandlet og refunderet beløbet til dig.

    Butikkerne har op til 14 dages behandlingstid, fra den dag de modtager din returpakke. Du får derfor tilsendt en bekræftelse på din returnering/ombytning på mail.

  • Er det gratis at sende en vare retur?

    Vi tilbyder altid gratis returnering, hvis du benytter dig af det medfølgende GLS-label, der ligger i din pakke.
    Ønsker du at sende dine varer retur med andre fragtfirmaer, så dækker vi desværre ikke dine fragtomkostninger.
    Hvis du mod forventing ikke har modtaget et returlabel i din pakke, så vil der fremkomme et link til dit returlabel, efter du har udfyldt formularen. Derudover vil den også blive sendt til din mailadresse.
    Du kan udfylde formularen her.

  • Må jeg sende min pakke retur med andre fragtfirmaer?

    Det er naturligvis helt op til dig, hvilket firma du benytter til at sende din pakke retur med. Vi tilbyder dog kun gratis returnering eller ombytning, hvis du benytter dig af det medfølgende GLS-label.

    Uanset, hvordan du sender din pakke retur, så anbefaler vi altid, at du sender pakken fra en pakkeshop eller et posthus, hvor du kan få en kvittering på, at du har afsendt pakken. Hvis du ikke har kvittering for afsendelse, så kan vi desværre ikke efterlyse pakken eller tilbagebetale dig beløbet, hvis pakken bliver væk.

  • Må jeg sende min pakke retur fra min arbejdsplads?

    Det er helt op til dig, hvor du sender din pakke retur fra. Vi anbefaler dog altid, at du sender pakken fra en pakkeshop, hvor du kan få en kvittering på, at du har indleveret pakken.

    Hvis du ikke har kvittering for afsendelse, så kan vi desværre ikke efterlyse pakken eller tilbagebetale dig beløbet, hvis pakken bliver væk.

  • Jeg ønsker at ombytte til en helt anden vare. Hvordan gør jeg?

    Vi kan desværre ikke ombytte til en anden vare, da Miinto består af mange forskellige fysiske butikker. Det vil sige at produktet du ønsker at ombytte til, højst sansynligt ikke kommer fra samme butik, som produktet du allerede har købt og modtaget.
    Du har dog altid mulighed for, at sende din vare retur til den pågældende butik og lægge en ny bestilling på varen, som du ønsker i stedet.

  • Jeg ønsker at ombytte til en anden størrelse eller farve. Hvordan gør jeg?

    Hos Miinto tilbyder vi, at du helt gratis kan ombytte din vare til samme model i en anden farve eller størrelse.
    Du skal via vores returformular, som du finder i dette link, oprette din ombytning. Alle felter skal udfyldes og i feltet "Hvad ønsker du?" skal du vælge, at du ønsker en anden størrelse. Nede i kommentarfeltet "Hvorfor sender du varen retur?" skal du skrive hvilken størrelse eller farve, som du ønsker varen ombyttet til.

  • Der var ikke en returlabel med i min pakke. Hvordan sender jeg retur?

    Når du ønsker at sende en vare retur, så skal du altid udfylde vores returformular. Hvis du mod forventing ikke har modtaget et returlabel i din pakke, så vil der fremkomme et link til dit returlabel, efter du har udfyldt formularen. Derudover vil den også blive sendt til din mailadresse.

    Du kan udfylde formularen her: www.miinto.dk/rma-product

  • Jeg har en vare, som jeg ønsker at returnere. Hvordan gør jeg?

    Du har 14 dages returret, fra den dag du modtager pakken.
    Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du udfylde vores returformular: www.miinto.dk/rma-product
    Via denne formular, bliver dit returlabel aktiveret og det er også gennem denne, at butikken kan refundere dig beløbet, når de har modtaget pakken.

    Det er hos Miinto altid gratis at returnere en varer, såfremt man bruger vores GLS returlabel.
    I din pakke er der vedlagt et returlabel, som du skal klistre uden på din returpakke. Har du mod forventning ikke modtaget et returlabel i pakken, vil der fremkomme et link til dit returlabel, når du har udfyldt formularen. Derudover vil denne også blive sendt til din emailadresse. Udover returlabel, vil der også fremgå et link til en returseddel, som skal vedlægges i pakken, så butikken kan finde din ordre, når de modtager den.
    Pakken skal sendes retur til den butik, som produktet er sendt fra. Deres adresse fremgår på det returlabel der er vedlagt i din pakke.
    Hvis du skal returnere flere varer fra forskellige butikker, skal de sendes i hver deres pakke og med hver deres returlabel. Husk derfor at tjekke, at du får lagt det rigtige label, på den rigtige pakke.

    Hvis du bruger vores GLS label til at sende retur, skal pakken indleveres i en GLS pakkeshop. Husk altid at få en kvittering fra den pakkeshop/posthus du afleverer pakken hos, så du har et bevis på, at pakken er afsendt, hvis den skulle forsvinde under forsendelsen.

Levering

  • Hvor bliver mine varer sendt fra? 

    Når du handler hos Miinto, handler du hos fysiske butikker rundt omkring i Danmark og fra vores omkringliggende lande. Miinto har derfor ikke et lager med produkterne, da dine varer bliver sendt direkte fra de fysiske butikker. På din endelige ordre oversigt, kan du under hvert produkt se hvilken butik varen sendes fra.
    Hvis du har bestilt flere varer på én ordre, kan du derfor også opleve at pakkerne ikke bliver leveret samme dag, men over et par dage.
    Fra butikkerne accepterer en ordre, har vi 1-3 dages levering. Der kan dog være forøget leveringstid på varerne, der bliver sendt fra udlandet.

  • Hvor er min ordre?

    Din ordre bliver sendt direkte fra vores fysiske butikker. Når du modtager den endelige ordreoversigt, vil der fremgå et trackingnummer fra GLS, som du kan spore på deres hjemmeside, så du kan følge forsendelsen.
    Bemærk venligst, at det kan variere, hvornår på dagen de forskellige butikker får afhentet deres pakker af GLS og der kan derfor gå op til 2 dage, før du kan se noget data hos GLS. Går der længere tid, bedes du kontakte miinto.dk eller butikken, så vi kan undersøge, hvornår pakken er afsendt og hvornår du kan forvente at modtage den.
    Du bedes være opmærksom på, at GLS ikke leverer pakker i weekenden eller på helligedage.

  • Hvilke leveringsmuligheder har jeg? 

    Som udgangspunkt sender vi altid med GLS.
    Ved samlet køb over 499DKK leverer vi gratis til nærmeste pakkeshop eller til din arbejdsplads. Ved køb for under 499DKK betaler du 45DKK for fragt med GLS.
    Du har også mulighed for at få leveret til din privatadresse. Her vil prisen være 59DKK uanset ordrens størrelse.
    Ovenstående priser er kun ved forsendelse i Danmark. Hvis du skal have dine varer sendt til Island, Grønland eller Færøerne betales en fast porto på 300 DKK pr. butik du handler fra.

    Nogle butikker, oftest dem i udlandet, kan sende med andre fragtfirmaer, som Postnord, UPS, Bring, og DHL, her vil pakken blive leveret til nærmeste pakkeboks eller pakkeshop.

    Du får en mail og/eller SMS, når din pakke kan hentes. Husk altid at medbringe gyldigt ID og pakkenummer, når du skal afhente din pakke.

  • Hvordan leveres mine produkter? 

    DDine produkter vil blive leveret i din nærmeste pakkeshop eller på din privatadresse. Du modtager dine varer enten samlet eller i separate pakker - dette afhænger af, hvor mange og hvilke butikker du har handlet hos.
    Du modtager en mail og/eller SMS fra fragtfirmaet, når du kan hente din pakke.

  • Hvor lang er jeres leveringstid? 

    Vi leverer dine pakker i løbet af 1-3 hverdage, fra den dag du har modtaget din endelige ordreoversigt. På din ordreoversigt, fremgår et trackingnummer, så du kan spore pakkens forsendelse.
    Bemærk venligst at der kan forekomme øget leveringstid, på pakkerne der sendes fra udlandet.

    Pakken vil først kunne spores hos GLS efter kl 20, den dag butikken har afsendt pakken. Du skal dog være opmærksom på, at det kan variere hvornår på dagen, butikkerne får afhentet deres pakker af GLS, og der kan derfor gå op til 2 dage, før du kan spore pakken hos GLS.
    GLS leverer ikke i weenden og på helligedagene, så dette skal der også tages forbehold for, hvis du lægger en ordre op af weekenden eller på helligedage.

Ordrer

  • Hvordan kan jeg ændre i min ordre? 

    Så snart ordren er placeret, så sender vi ordren videre til de fysiske butikker, som forhandler produktet, vi har derfor ikke mulighed for at ændre på din ordre. Hvis du endnu ikke har modtaget en endelig bekræftelse, så kan vi muligvis nå at annullere din ordre.
    Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du ringe til vores kundeservice på tlf. 8808686, så vi kan annullere ordren hurtigst muligt.

    Når din ordre er blevet accepteret af en butik, er det desværre ikke længere muligt for os, at annullere din ordre eller fjerne varer. Det er derfor vigtigt, at du ringer til os på telefonen, fremfor at du sender os en mail. Så snart ordren er placeret, så sender vi ordren videre til de fysiske butikker, som forhandler produktet, vi har derfor ikke mulighed for at ændre på din ordre.

  • Hvorfor har jeg kun modtaget noget af min ordre? 

    Hvis du har lagt en ordre på flere varer, kan det være din ordre leveres af flere omgange, hvis de bestilte produkter er fra forskellige butikker. Miinto samarbejder med flere forskellige fysiske butikker i Danmark og udlandet. Er dette tilfældet, vil du modtage dine varer enkeltvis og muligvis over flere dage.

    På din ordreoversigt, kan du se hvor dine varer bliver sendt fra, samt trackingnumrene, så du kan følge forsendelserne af dine pakker.

  • Hvordan reklamerer jeg over en vare? 

    Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@miinto.dk eller telefonisk på 88 80 86 86. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. 

    Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, at oplyse hvad problemet er. Varen skal altid returneres til den butik, som du har modtaget varen fra. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. 

  • Hvorfor er min ordre blevet annulleret?

    Vi er kede af, hvis en eller flere vare på din ordre er blevet annulleret. Da Miinto består af fysiske butikker, så kan det desværre ske, at vores butikker er nødt til at annullere en eller flere af de varer, som du har bestilt. Dette skyldes, at varen kan være blevet solgt i deres fysiske butik på samme tidspunkt, som du har lagt ordren og lageret derfor ikke har nået at opdatere.

  • Hvorfor har I hævet penge for en annulleret vare? 

    Hvis din ordre er blevet annulleret, har vi ikke trukket beløbet fra din konto. I nogle tilfælde vil beløbet stå reserveret på din konto. Hvis det sker, kan du kontakte vores kundeservice og vi vil forsøge at få din bank til at frigive beløbet. Dog gør vi opmærksom på, at det ikke er alle banker, som har mulighed for dette. Hvis banken ikke kan frigive beløbet, vil det stå reserveret i 30 bankdage, før det frigives automatisk.

    Hvis du vil forsøge at få det frigivet, bedes du sende en mail til info@miinto.dk, med dit ordrenummer, dit reg.- og kontonummer samt en e-mailadresse til din bank.

  • Hvordan annullerer jeg min ordre? 

    Så snart ordren er placeret, så sender vi ordren videre til de fysiske butikker, som forhandler produktet. Butikken vil herefter behandle din ordre hurtigst muligt. Det er derfor vigtigt at du ringer til vores kundeservice på tlf. 88808686, så vi kan annullere ordren hurtigst muligt.
    Når først din ordre er accepteret af en butik, er det desværre ikke længere muligt for os at annullere ordren.

    Hvis din ordre er accepteret og sendt, så har du selvfølgelig mulighed for at gøre brug af vores 14 dages gratis returret, fra den dag du modtager pakken. Se afsnittet omkring returnering.

Shopping

  • Hvordan fungerer miinto?

    Miinto er en online webshop, der formidler salg for over 300 fysiske butikker fordelt rundt i Danmark og andre omkringliggende lande.

    Når du bestiller en vare, vil din ordre derfor automatisk blive sendt videre til de butikker, der forhandler produkterne du har bestilt. Vores butikker har altid 48 timer til at godkende din ordre og der kan derfor gå op til to dage, før du modtager din endelige ordreoversigt. Varen vil herefter blive afsendt hurtigst muligt, og bliver herefter leveret inden for 1-3 hverdage.

    Hvis en butik ikke kan levere din ordre alligevel, vil din ordre automatisk blive videresendt til de butikker, som fører samme produkt. I dette tilfælde vil prisen forblive den samme.

  • Hvad sker der, hvis en vare er udsolgt? 

    Da vi samarbejder med fysiske butikker, så kan det desværre ske, at din vare bliver solgt i den fysiske butik samme tid, som du har lagt din ordre på Miinto. Hvis det sker, så vil du modtage besked omkring dette via email og vi trækker naturligvis ikke pengene fra din konto.

    Hvis du vil vide, om varen kommer på lager igen, skal du kontakte butikken som forhandler varen. I nogle tilfælde kan butikken få varen hjem til dig. Informationerne om butikken finder du på her: www.miinto.dk/shops

  • Kan jeg prøve produktet, før jeg bestiller det? 

    Hvis du finder et produkt på vores hjemmeside, som du gerne vil se eller prøve på før du bestiller, så er du meget velkommen til at besøge en af vores fysiske butikker. Du kan se under billedet af produktet, hvilken af vores butikker, der har varen på lager.

    Det er desværre ikke muligt at komme forbi vores hovedkontor i København og prøve varerne, da vi ikke har noget varelager på adressen.

  • Hvor kan jeg finde flere informationer om et produkt? 

    Da vi samarbejder med over 300 butikker rundt omkring i Danmark, så kan vores kundeservice desværre ikke altid svare på specifikke spørgsmål omkring de enkelte produkter på miinto.dk. Du er altid meget velkommen til at kontakte den enkelte butik, så de kan vejlede dig om de forskellige produkter.

    Der vil på hvert produkt på hjemmesiden altid være noteret, hvilken butik der har varen på lager, samt et telefonnummer til butikken.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med en butik? 

    Du kan komme i kontakt med vores butikker ved at finde den ønskede vare på hjemmesiden. Her vil det fremgå under billedet af produktet, hvilken af vores butikker, der har varen på lager. Du kan enten ringe direkte til butikken eller sende butikken en besked via formularen under produktet. 

  • Særlige priser

    Hos miinto handler du hos forskellige butikker, brands og designere.

    Vi bestræber os altid på at finde den bedste pris til dig.

    Du kan opleve forskellige priser på det samme produkt, eftersom alle priser er bestemt individuelt af hver miinto-partner.

    Dette betyder, at prisen afhænger af hvilken miinto-partner, der har produktet på lager. Du vil se den laveste pris på produktet ved at vælge størrelse og farve på dit ønskede produkt.

Betaling

  • Hvordan tilføjer jeg en rabatkode eller et gavekort? 

    Har du været så heldig at få en rabatkode eller et gavekort til miinto, kan du tilføje koden i feltet “Tilføj gavekort eller rabatkode” husk at klikke på "Tilføj", når du går til kassen/betaling. På din Mobil finder du feltet øverst på siden, og på din PC/Mac i højre side.

    Husk at tjekke, at din rabat er blevet noteret på ordren, inden du gennemfører betalingen. Vær opmærksom på, at du kun kan bruge én kode pr. ordre og derfor desværre ikke kan kombinere både gavekort og rabatkoder.

    Gavekortskoder til miinto.dk har en gyldighed på 2 år.

  • Hvordan betaler jeg med faktura eller delbetaling? 

    I samarbejde med firmaet Collector Credit AB tilbyder vi, at du kan betale via faktura og delbetaling. Når du vælger faktura/delbetaling, så får du dine varer hjem, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet på én gang eller at dele betalingen op i mindre dele.

    Du kan kun bestille til din registrerede adresse i folkeregistret når du vælger faktura eller delbetaling og du skal være minimum 20 år gammel ved placering af ordren. Når du har fået fakturaen kan du vælge at delbetale i max 12 måneder ved at indbetale det laveste beløb som er påført fakturaen.

    Du får tilsendt fakturaen fra Collectorbank på din mailadresse. Skulle du have ydeligere info omkring betalingen med Collector, kan du kontakte dem på tlf. 89883461.

Bruger

Kundeservice

  • Hvordan kontakter jeg kundeservice? 

    Hvis du har brug for at komme i kontakt med os, så kan du altid ringe til vores kundeservice på telefon 8880 8686 eller skrive til info@miinto.dk. Hav venligst dit ordrenummer klar, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

    Åbningstider:
    Mandag - torsdag 10.00-16.00
    Fredag 10.00-15.00
    Lørdag - søndag Lukket