GRATIS FRAGT OVER 499,- OG ALTID FRI RETUR
0 DKK

FAQ

Ofte Stillede Spørgsmål

Returnering

  • Har I modtaget min pakke retur?

    Hvis du har benyttet dig af vores returlabels via GLS, så kan du altid søge efter pakkenummeret hos GLS og se, om pakken er kommet frem til butikken.

    Vær opmærksom på, at du ikke modtager en bekræftelse på, at din returpakke er kommet frem til butikken. Du vil først modtage besked omkring din returnering, når den er behandlet af den fysiske butik og beløbet refunderes til dig.

  • Er det gratis at sende en vare retur?

    Vi tilbyder altid gratis returnering, hvis du benytter dig af det medfølgende GLS-label, der ligger i din pakke.
    Ønsker du at sende dine varer retur med andre fragtfirmaer, så dækker vi desværre ikke dine fragtomkostninger.

  • Må jeg sende min pakke retur med andre fragtfirmaer?

    Det er naturligvis helt op til dig, hvilket firma du benytter til at sende din pakke retur med. Vi tilbyder dog kun gratis returnering eller ombytning, hvis du benytter dig af det medfølgende GLS-label.

    Uanset, hvordan du sender din pakke retur, så anbefaler vi altid, at du sender pakken fra en pakkeshop eller et posthus, hvor du kan få en kvittering på, at du har afsendt pakken. Hvis du ikke har kvittering for afsendelse, så kan vi desværre ikke efterlyse pakken eller tilbagebetale dig beløbet, hvis pakken bliver væk.

  • Må jeg sende min pakke retur fra min arbejdsplads?

    Det er helt op til dig, hvor du sender din pakke retur fra. Vi anbefaler dog altid, at du sender pakken fra en pakkeshop, hvor du kan få en kvittering på, at du har indleveret pakken.

    Hvis du ikke har kvittering for afsendelse, så kan vi desværre ikke efterlyse pakken eller tilbagebetale dig beløbet, hvis pakken bliver væk.

  • Jeg ønsker at ombytte til en helt anden vare. Hvordan gør jeg det?

    Vi kan sagtens forstå, hvis du har fundet flere ting på vores hjemmeside, som du ønsker. Da miinto.dk består af forskellige fysiske butikker, så kan vi desværre ikke tilbyde dig at ombytte en vare til andre varer på vores hjemmeside. Du skal i stedet blot sende varen retur til butikken og lægge en ny bestilling på den vare, som du ønsker i stedet.

  • Jeg ønsker at ombytte til en anden større eller farve. Hvordan gør jeg det?

    Hos miinto.dk tilbyder vi, at du helt gratis kan ombytte din vare til samme model i en anden farve eller størrelse. Via vores returformular kan du oprette din ombytning. Når du har udfyldt alle felterne kan du i feltet "Hvad ønsker du?" vælge, at du ønsker en anden størrelse. Nede i kommentarfeltet "Hvorfor sender du varen retur?" skal du skrive hvilken størrelse eller farve du ønsker varen ombyttet til.

    Du kan oprette din ombytning her: www.miinto.dk/rma-product

  • Der var ikke en returlabel med i min pakke. Hvordan sender jeg retur?

    Når du ønsker at sende en vare retur, så skal du altid udfylde vores returformular. Hvis du mod forventning ikke har modtaget en returlabel med i din pakke, så bliver din returlabel også sendt til din emailadresse, når du har udfyldt formularen.

    Du kan udfylde formularen her: www.miinto.dk/rma-product

  • Jeg har en vare, som jeg ønsker at returnere. Hvor skal jeg sende den hen?

    Din returvare skal sendes tilbage til den butik, som den er sendt fra. Der ligger altid en medfølgende returlabel i din pakke med returadressen til butikken.  

    Bemærk venligst, at din returlabel skal aktiveres via vores returformular, før du kan bruge det. Du kan registrere din returnering her: www.miinto.dk/rma-product

    Husk altid at få en kvittering fra indleveringsstedet, så du har bevis for, at din returpakke er afsendt.

Levering

  • Hvor bliver mine varer sendt fra? 

    Når du handler hos miinto.dk, så handler du hos fysiske butikker rundt omkring i Danmark. Dine varer bliver derfor sendt til dig direkte fra fysiske butikker rundt omkring i landet.

    Hvis du har bestilt varer fra flere forskellige butikker vil dine bestilte varer derfor komme i flere pakker. Du kan derfor også opleve, at dine varer ikke bliver leveret samme dag, men over et par dage. Nogle varer kan også købes fra butikker i vores omkringliggende lande. Her kan du forvente en forøget leveringstid.

  • Hvor er min ordre?

    Din ordre bliver sendt til dig fra vores fysiske butikker rundt omkring i landet og du vil altid modtage et trackingnummer til GLS, så du kan følge din pakke.

    Bemærk venligst, at det kan variere, hvornår på dagen de forskellige butikker får afhentet deres pakker af GLS og der kan derfor gå op til to dage, før du kan tracke din pakke. Går der længere tid, bedes du kontakte miinto.dk eller butikken, så vi kan undersøge, hvornår pakken er afsendt fra butikken. Du bedes være opmærksom på, at GLS ikke leverer pakker i weekenden eller på helligdage.

  • Hvilke leveringsmuligheder har jeg? 

    Vi sender altid vores pakker via GLS. Ved samlet køb for over 499 kr. leverer vi gratis til nærmeste GLS pakkeshop eller til din arbejdsplads. Ved køb for under 499 kr. betaler du 45 kr. for fragt med GLS.

    Du har også mulighed for at få leveret din pakke på din privatadresse. Vælger du dette vil prisen være 59 kr. uanset ordrens størrelse. Du bedes være opmærksom på, at GLS ikke leverer pakker i weekenden eller på helligdage.
    Ovenstående priser er kun ved forsendelse i Danmark. Hvis du skal have dine varer sendt til Island, Færøerne eller Grønland betales en fast porto pr. butik du handler fra.

    Medbring altid gyldigt ID og pakkenummer, når du skal afhente din pakke.

  • Hvordan leveres mine produkter? 

    Dine produkter vil blive leveret i din nærmeste pakkeshop eller på din privatadresse. Du modtager dine varer enten samlet eller i separate pakker - dette afhænger af, hvor mange og hvilke butikker du har handlet hos.

  • Hvor lang er jeres leveringstid? 

    Vi leverer dine pakker i løbet af 1-3 hverdage efter, at du har modtaget din endelige ordrebekræftelse. Du modtager en mail med et pakkenummer, når din pakke(r) er afsendt fra vores butikker. Bemærk venligst, at der kan gå op til to dage, før din pakke er registreret hos GLS. Du bedes også være opmærksom på, at GLS ikke leverer pakker i weekenden eller på helligdage.

Ordrer

  • Hvordan kan jeg ændre i min ordre? 

    Når du har lagt en ordre på miinto.dk, så har vi desværre ikke mulighed for at ændre i din ordre, da ordren allerede er sendt videre ud til vores fysiske butikker. 

    Hvis du ikke har modtaget din endelige ordrebekræftelse, så kan vi muligvis stadig nå at annullere din ordre.
    Når din ordre er blevet bekræftet af butikken er det desværre ikke længere muligt for os at fjerne varer eller annullere din ordre.

  • Hvorfor har jeg kun modtaget noget af min ordre? 

    Da miinto.dk samarbejder med fysiske butikker rundt omkring i landet, så kan det være, at dine varer bliver leveret til dig fra flere forskellige butikker. Du kan derfor modtage dine varer enkeltvis, hvis de kommer fra flere forskellige butikker.

    Du kan altid se på din ordrebekræftelse, hvor dine varer bliver sendt fra og følge de forskellige pakker via de medfølgende trackingnumre.

  • Hvordan reklamerer jeg over en vare? 

    Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@miinto.dk eller telefonisk på 88 80 86 86. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. 

    Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Varen skal altid returneres til den butik du har modtaget varen fra. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. 

  • Hvorfor er min ordre blevet annulleret?

    Vi er kede af, hvis en eller flere vare på din ordre er blevet annulleret. Da miinto.dk består af fysiske butikker, så kan det desværre ske, at vores butikker er nødt til at annullere en eller flere af de varer, som du har bestilt. Dette skyldes, at varen kan være blevet solgt i deres fysiske butik på samme tidspunkt, som du har lagt ordren og lageret derfor ikke har været opdateret. 

  • Hvorfor har I hævet penge for en annulleret vare? 

    Først og fremmest er vi kede af, at du har fået annulleret en ordre. Hvis din ordre bliver annulleret, så har vi heldigvis ikke trukket beløbet fra din konto endnu. I nogle tilfælde vil beløbet stå reserveret på din konto. Hvis det sker, kan du kontakte kundeservice og vi vil forsøge at få din bank til at frigive beløbet. Dog gør vi opmærksom på, at det ikke er alle banker, som har mulighed for dette. Hvis banken ikke kan frigive beløbet vil det stå reserveret i 30 bankdage, før det frigives automatisk.

  • Hvordan annullerer jeg min ordre? 

    Så snart ordren er placeret i systemet, sender vi den videre ud til den butik som forhandler produktet. Butikken vil herefter behandle den hurtigst muligt. Derfor anbefaler vi, at du altid ringer til os på 88 80 86 86, så vi kan annullere ordren inden den bliver behandlet af butikken.

    Vær opmærksom på, at vi ikke har mulighed for at annullere din ordre, hvis butikken har behandlet den. Se i stedet afsnittet omkring returnering.

Shopping

  • Hvordan fungerer miinto?

    Miinto.dk er en online webshop, der formidler salg for over 300 fysiske butikker fordelt rundt i Danmark og andre omkringliggende lande.

    Når du bestiller en vare, vil din ordre derfor automatisk blive sendt videre til den butik, som du har bestilt varen hos. Vores butikker har altid 48 timer til at godkende din ordre og der kan derfor gå op til to dage, før du modtager din endelige ordrebekræftelse. Varen vil herefter blive afsendt med det samme. 
     
    Hvis en butik ikke kan levere din ordre alligevel, vil din ordre automatisk blive videresendt til de butikker, som fører samme produkt. I dette tilfælde vil prisen forblive den samme.  

  • Hvad sker der, hvis en vare er udsolgt? 

    Da vi samarbejder med fysiske butikker, så kan det desværre ske, at din vare bliver solgt i den fysiske butik samme tid, som du har lagt din ordre på miinto.dk. Hvis det sker, så vil du modtage besked omkring dette via email og vi trækker naturligvis ikke pengene fra din konto.

    Hvis du vil vide, om varen kommer på lager igen, skal du kontakte butikken som forhandler varen. I nogle tilfælde kan butikken få varen hjem til dig. Informationerne om butikken finder du under produktbilledet. 

  • Kan jeg prøve produktet, før jeg bestiller det? 

    Hvis du finder et produkt på vores hjemmeside, som du gerne vil se eller prøve på før du bestiller, så er du meget velkommen til at besøge en af vores fysiske butikker. Du kan se under billedet af produktet, hvilken af vores butikker, der har varen på lager.

    Det er desværre ikke muligt at komme forbi vores hovedkontor i København og prøve varerne, da vi ikke har noget varelager på adressen.

  • Hvor kan jeg finde flere informationer om et produkt? 

    Da vi samarbejder med over 300 butikker rundt omkring i Danmark, så kan vores kundeservice desværre ikke altid svare på specifikke spørgsmål omkring de enkelte produkter på miinto.dk. Du er altid meget velkommen til at kontakte den enkelte butik, så de kan vejlede dig om de forskellige produkter.

    Der vil på hvert produkt på hjemmesiden altid være noteret, hvilken butik der har varen på lager, samt et telefonnummer til butikken.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med en butik? 

    Du kan komme i kontakt med vores butikker ved at finde den ønskede vare på hjemmesiden. Her vil det fremgå under billedet af produktet, hvilken af vores butikker, der har varen på lager. Du kan enten ringe direkte til butikken eller sende butikken en besked via formularen under produktet. 

Betaling

  • Hvordan tilføjer jeg en rabatkode eller et gavekort? 

    Har du været så heldig at få en rabatkode eller et gavekort til miinto.dk, kan du tilføje koden i feltet “Har du et gavekort?” når du går til din indkøbskurv.

    Husk at tjekke, at din rabat er blevet noteret på ordren inden du gennemfører betalingen. Vær opmærksom på, at du kun kan bruge én kode pr. ordre og derfor desværre ikke kan kombinere både gavekort og rabatkoder.

    Gavekortskoder til miinto.dk har en gyldighed på 6 måneder fra udstedelsen. 

  • Hvordan betaler jeg med faktura eller delbetaling? 

    I samarbejde med firmaet Collector Credit AB tilbyder vi, at du kan betale via faktura og delbetaling. Når du vælger faktura/delbetaling, så får du dine varer hjem, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet på én gang eller at dele betalingen op i mindre dele.

    Du kan kun bestille til din registrerede adresse i folkeregistret når du vælger faktura eller delbetaling og du skal være minimum 20 år gammel ved placering af ordren. Når du har fået fakturaen kan du vælge at delbetale i max 12 måneder ved at indbetale det laveste beløb som er påført fakturaen.

Bruger

Kundeservice

  • Hvordan kontakter jeg kundeservice? 

    Hvis du har brug for at komme i kontakt med os, så kan du altid ringe til vores kundeservice på telefon 8880 8686 eller skrive til info@miinto.dk. Hav venligst dit ordrenummer klar, så vi kan hjælpe dig bedst muligt. 

    Åbningstider:
    Mandag - fredag 10.00-16.00