Leverings- og betalingsinformation
www.miinto.dk ejes og drives af Miinto ApS, CVR-nr. 32091059
Prags Boulevard 49 B9, 2300 København S
Kontakt os her
Miinto.dk optræder alene som mellemmand og ikke sælger. Det er samarbejdspartneren, og ikke miinto.dk, som leverer varerne. Samarbejdspartneren er ansvarlig for aftalens opfyldelse og er forbrugerens egentlige aftalepart. Se varekortet og ordrebekræftelsen for information om aftalepart.
Udstilling af varer på netbutikken er ikke et tilbud men opfordring til at gøre tilbud. Der er først indgået en bindende aftale, når du modtager en ordrebekræftelse.
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra miinto.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og miinto.dk.
Betaling af varen
www.miinto.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.miinto.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Du kan ændre dit indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved acceptere og gennemføre betalingen. Herefter går din ordre videre til butikken via www.miinto.dk.
Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når varen er afsendt fra butikken.
Hver gang du bestiller en vare igennem miinto.dk, sender vi først en midlertidig ordrebekræftelse på at vi har modtaget din ordre. Når butikken accepterer din ordre, sender vi en ordrebekræftelse til dig som kunde og en ordre ned til den butik, du køber varen fra, som efterfølgende pakker din vare og sender den afsted til dig.
For at optimere købsoplevelsen på miinto.dk sender vi løbende e-mail invitationer ud til kunder til at anmelde os på Trustpilot, efter de har handlet hos os.
Prissætning og tilgængelighed
Vi gør vores bedste for at sikre korrekt information, produktbeskrivelser og priser på vores hjemmeside. Vær venligst opmærksom på at vi modtager denne information fra vores miinto-partnere og der kan være situationer, hvor fejl kan forekomme.
Hvis vi opdager prisfejl på et produkt, du har bestilt, vil vi sørge for at reagere på dette og underrette dig hurtigst muligt på vegne af vores miinto-partner og give dig mulighed for enten at bekræfte din ordre til den korrekte pris eller annullere din ordre. Hvis vi ikke kan komme i kontakt med dig, vil din ordre blive annulleret. Hvis du beslutter dig for at annullere din ordre, som du allerede har betalt, vil vi straks refundere beløbet.
Donation til Røde Kors
Din donation til Røde Kors betragtes som en endelig donation og vil derfor ikke kunne refunderes. Du bestemmer selv, hvor stort et beløb du ønsker at donere. Alle indsamlede midler doneres til Røde Kors.
Ved at donere til Røde Kors via Miinto er du automatisk med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 1000 kr. Vinderen bliver fundet ved lodtrækning hver tredje måned og vil blive kontaktet direkte af Miinto via mail.
Gavekortskoder
Gavekortskoder udstedt af miinto.dk ApS har en gyldighed på 1 år fra udstedelsen.
Fragt og porto
Forud for alle transaktioner på miinto.dk, gives muligheden for valg af leveringsmetode. Afhængigt af produkterne du bestiller, leveringsmetoden valgt samt din leveringsadresse kan et leveringsgebyr blive pålagt. Eventuelle leverings gebyrer vil være synlige i kassen, før du afsluttet købet.
Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.
Tilmelding af nyheder fra Miinto
Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet, giver du samtykke til, at Miinto Host A/S må sende dig markedsføring pr. e-mail, SMS og MMS vedrørende produkter, der markedsføres og sælges direkte af Miinto, herunder tøj, tasker, accessories, cykler, outdoor-produkter, boligprodukter, køkken og service, møbler, beauty-, hud- og hårplejeprodukter, tilbud, udsalg, konkurrencer, events samt andre lignende markedsføringstiltag. Du giver ligeledes samtykke til at modtage servicemails om afbrudte bestillingsforløb.
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet er du automatisk med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 1000 kr. Vinderen bliver fundet ved lodtrækning i slutningen af hver måned og vil blive kontaktet direkte af Miinto via mail.
Henvendelserne kan også indeholde information om ovenstående produkter og services fra Miintos partner-butikker. Du kan få oplysninger om partnerbutikker på forespørgsel. Listen over partner-butikker vil løbende blive opdateret. Henvendelser vil kun blive udsendt fra Miinto Host A/S. Du kan altid afmelde dig vores nyhedsbrev her eller https://www.miinto.dk/unsubscribe_newsletters.php. Hvis du vil afmelde SMS-nyhedsbrevet, skal du sende "STOP MIINTO" til 1961.
Du kan læse om Miintos behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder i Miinto's privatlivspolitik.
Tilmelding af lagernotifikationer
Ved at tilmelde dig til lagernotifikationer giver du samtykke til, at Miinto Host A/S må sende dig markedsføring pr. e-mail vedrørende det specifikke produkt valgt, der markedsføres og sælges direkte af Miinto.
Leveringstid og fragt
Den estimerede leveringstid af ordren vil fremgå i kassen. Leveringstiden kan variere afhængigt af de valgte produkter samt leveringsmetoden valgt i kassen. Vi vil altid forsøge at levere din ordre indenfor den estimerede leveringstid, men der kan være omstændigheder hvor leveringen er forsinket grundet hændelser uden for vores rimelige kontrol. I tilfælde af dette, vil vi altid forsøge at levere din ordre hurtigst muligt, men er ikke ansvarlig overfor eventuelle tab forudsaget som følge af forsinkelsen.
Alle vintage & pre-owned produkter har en estimeret leveringstid på 10-14 hverdage fra afsendelse.
Hvis vi modtager en pakke der er uafhentet og/eller nægtet modtagelse af forbeholder vi os retten til at opkræve de afholdte udgifter.
Reklamation
OBS: Eftersom miinto.dk ikke er aftalepart, så skal alle reklamationer går igennem forhandleren af varen. Du kan se på din ordrebekræftelse, hvem der er aftalepart. Alternativt kan du henvende dig til os, og vi vil sætte dig i forbindelse med din aftalepart.
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
En reklamationssag er en sag mellem dig og forhandleren. Vi vil formidle kontakten men er uden ansvar for varens mangler. Du skal kontakte os og reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@miinto.dk eller kontaktformularen på hjemmesiden.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Ved returnering af varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger, I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos www.miinto.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er din aftalepart, som varetager fortrydelsessager. Vi hjælper blot med at tilbyde en returlabel.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal altid registrere din retur på: www.miinto.dk/rma-product, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Herefter vil du modtage et returlabel på mail du kan bruge til at sende varen tilbage med.
Forlænget returret ved køb af julegaver
Ordrer købt fra d. 16/11-2022 og frem til d. 24/12-2022 kan returneres frem til d. 16/01-2023. Du skal altid registrere din retur på: www.miinto.dk/rma-product
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den butik, som har sendt varen i første omgang.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil butikken modtager den. Gem derfor altid kvittering for afsendelse samt track and trace nummer.
Ved brug af miinto.dk's returlabel betaler miinto.dk for tilbagelevering af varen eller ombytning, hvis du fortryder dit køb.
Tilbagelevering er kun gratis, så længe miinto.dk’s returlabel benyttes og pakken afsendes fra samme land som den blev leveret til.
VIGTIGT:
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du udfylder og printer her www.miinto.dk/rma-product.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din varer retur.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Uafhentede pakker:
Hvis vi modtager en pakke, som ikke er blevet afhentet hos GLS/DHL Express, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostninger herfor.
Fair Use Policy
Vi bestræber os på altid at tilbyde vores kunder den bedst mulige oplevelse, når de besøger vores side. Vores Fair Use-policy er en måde for os at blive ved med, at tilbyde gode tilbud, gratis standard forsendelse over 799,- og gratis returnering ved at begrænse adfærd, der udnytter vores tjenester på bekostning af vores andre kunder, vores partnere og vores forretning.
Hvis vores systemer bemærker unormal adfærd eller hvis vi har rimelig mistanke om misbrug, bedrageri eller på anden måde udnyttende brug af tjenester, der tilbydes på Miinto, kan vi træffe foranstaltninger for at forhindre dette. Vores konsekvenser kan betyde afvisning eller annullering af ordrer og suspension eller opsigelse af din konto hos Miinto.
Hvis din konto er blevet blokeret og du mener, at vi har lavet en fejl, så kontakt venligst vores kundeserviceteam på fairuse@miinto.com.
Vi identificerer unormal og mistænkelig adfærd, gennem en række forskellige faktorer, relateret til dine interaktioner med Miinto-platformen, f.eks. ordrehistorik, kommunikation med Miinto-repræsentanter, returmønstre, brug af platformen med mere. Hvis en sådan adfærd identificeres, forbeholder vi os retten til enten midlertidigt eller permanent at forhindre dig i at indgå transaktioner og/eller suspendere enhver adgang til din Miinto-konto.
Lov og værneting
Køb af varer på www.miinto.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice via e-mail info@miinto.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her.