Børn, unge & sorg
I 2011 valgte tøjkoncernen Miinto.dk at gå sammen med en række popstjerne for indsamle penge til at støtte en god sag, nemlig til børn og unge med sorg tæt inde på livet. Sammen med organisationen Børn, Unge og Sorg og en række kendte personer blev projektet stablet på benene.
Børn, Unge & Sorg er en social organisation som arbejder mod at sikre den nødvendige støtte til børn og unge op til 27 år, som har oplevet alvorligt syge eller døde forældre eller søskende.
Ida Corr, Rasmus Seebach, og Søren Bregendahl var blot nogle af de kendte der deltog i projektet, og var med i en fotosession med udvalgt tøj. Det tøj de kendte posererede i blev efterfølgende solgt på miinto.dk over en periode på tre måneder. Overskuddet fra salget blev doneret til organisationen Børn, Unge & Sorg.
Tøjet er nøje udvalgt til projektet og kommer fra følgende brands: Papfar, Amust, Kudo, Stylesnob, Second Female, S’nob, SUIT og Rhino Republic. Hvert af brandene donerede tøj for en værdi af 45.000 kr. til projektet. De kendte personer i projektet sammensatte selv tøjet med deres eget personlige udtryk.
Skuespiller og sanger Søren Bregendal stod bag organisationen Børn, Unge & Sorg og er dermed også idémanden bag projektet. Før projektet i 2011 udtalte han ”Det er en anderledes og meget spændende måde at involvere en erhvervsvirksomhed i fundraising på. I Børn, Unge & Sorg er vi optaget af at bidrage til et godt liv for børn og unge på trods af alvorlig fysisk sygdom eller død hos forældre eller søskende” Organisationen ønskede at lave et projekt på et højt niveau, hvilket kræver nogle økonomisk ressourcer. ”Vi ved, at indtjeningspotentialet hos miinto.dk er stort, og derfor er samarbejdet selvfølgelig også meget interessant for os. Ydermere glæder det også at se flere af Danmarks mest succesfulde artister støtte op om sagen og dermed give kampagnen ekstra meget vind i ryggen.” fortæller Søren Bregendahl.
Også hos Miinto var målet med dette projekt først og fremmest at støtte en god sag. Her fortæller administrerende direktør i miinto.dk, Konrad Kierklo hvorfor de valgte at gå med i projektet. ”Sagen er rigtig god, og det lykkedes os at koble miinto.dk på projektet på en meningsfuld måde. Vi deler derfor gerne vores ressourcer i den forbindelse.”